
Zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i ich transportu.
|
KARTA SPRAWY Urząd Gminy i Miasta Tuliszków, Plac Powstańców Styczniowych 1863r. 1 tel.: (063) 2793116, fax.: (063)2791770, e-mail: sekretariat@tuliszkow.pl | |
SYMBOL RRG.LO |
NAZWA PROCESU ZEZWOLENIE NA PROWADZENIE DZIAłALNOŚCI GOSPODARCZEJ W ZAKRESIE OPRÓŻNIANIA ZBIORNIKÓW BEZODPłYWOWYCH I ICH TRANSPORTU
|
PODSTAWA PRAWNA
1. Ustawa z dnia 13 wrze?nia 1996 roku o utrzymaniu czysto?ci i porz?dku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.).
2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tj. Dz. U. z 2013 r., poz 21 ze zm.).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2014 r., poz.1628 ze zm.).
4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.).
5. Uchwała Nr 0007.1.2013 Rady Miejskiej w Tuliszkowie z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Tuliszków (Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego Poznań, dnia 25 lutego 2013 roku, poz.1822).
6. Uchwała Nr 0007.10.2013 Rady Miejskiej w Tuliszkowie z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych, ich części (Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego Poznań, dnia 25 lutego 2013 roku, poz.1829).
I. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wniosek o wydanie zezwolenia wraz załącznikami należy złożyć w Biurze Obsługi Interesanta , lub w pokoju nr 24, II piętro.
II. WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o wydanie zezwolenia zawierający:
1. Imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegaj?cego się o zezwolenie oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP).
2. Określenie przedmiotu i obszaru działalności.
3. Określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem.
4. Informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem.
5. Proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności.
6. Określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.
Przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie powinien ponadto dołożyć do wniosku:
. zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
. oświadczenie, o którym mowa wyżej przedsiębiorca składa pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest zobowiązany do zawarcia w oświadczeniu klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia".
. w przypadku działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych udokumentować gotowość ich odbioru przez stację zlewną ( umowa zawarta z właścicielem stacji zlewnej).
III. OPŁATA SKARBOWA:
107 zł - za zezwolenie na wykonywanie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA:
l należy wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia brakujących dokumentów wymaganych do wykonywania działalności objętej zezwoleniem poświadczających, że przedsiębiorca spełnia warunku określone przepisami prawa w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni,
l dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem,
l wydanie zezwolenia , jak i odmowa jego wydania mają formę Burmistrza Gminy i Miasta Tuliszków.
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
- 1 miesiąc, w przypadku postępowania wyjaśniającego,
- 2 miesiące, w przypadku postępowania skomplikowanego,
- 3 miesiące, w przypadku postępowania szczególnie skomplikowanego.
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Od zezwolenia (decyzji) przysługuje stronie odwołanie do Samorz?dowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Tuliszków w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
VII. INFORMACJE DODATKOWE
Podanie we wniosku numeru telefonu, adresu e-mail oraz godzin, w których można uzyskać informacje dodatkowe od wnioskodawcy może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.
VIII.OSOBA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ
Referat Rozwoju Gospodarczego - inspektor ds. leśnictwa i ochrony środowiska
Anna Jesiołkiewicz
(pok. nr 27, II piętro) numer tel. (063) 279 17 78
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Hanna Grześkiewicz |
Data utworzenia: | 2015-03-11 14:28:07 |
Wprowadził do systemu: | Sylwia Piechocińska |
Data wprowadzenia: | 2015-03-11 14:28:16 |
Opublikował: | Sylwia Piechocińska |
Data publikacji: | 2015-03-11 14:33:04 |
Ostatnia zmiana: | 2019-02-11 13:06:13 |
Ilość wyświetleń: | 2143 |