
Nabywanie nieruchomości.
|
KARTA SPRAWY Urząd Gminy i Miasta Tuliszków, Plac Powstańców Styczniowych 1863r. 1 tel.: (063) 2793116, fax.: (063)2791770, e-mail: sekretariat@tuliszkow.pl | |
SYMBOL RRG.MKG 10/08 |
NAZWA PROCESU GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI NAZWA PROCESU NABYWANIE NIERUCHOMOŚCI |
PODSTAWA PRAWNA
. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603, ze zm.),
. Ustawa z dnia 10 mają 1990 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 1990 r. Nr 32, poz. 191 ze zm.),
. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.),
. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 ze zm.),
. Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2004 r. Nr 253 poz. 2532 ze zm.).
. Uchwała Nr XL/199/98 Rady Miejskiej w Tuliszkowie z dnia 13 lutego 1998 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia, ustanowienia odrębnej własności lokali, obciążania nieruchomości zabudowanych i nie zabudowanych, ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata, stosowania bonifikat o których mowa w ustawie o gospodarce nieruchomościami.
I.SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wnioski dot. oferty zbycia nieruchomości przyjmowane są w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Gminy i Miasta Tuliszków, Plac Powstańców Styczniowych 1863 r. nr 1, 62-740 Tuliszków
II. WYMAGANE DOKUMENTY
- wniosek,
- dane dotyczące nieruchomości (numer działki, powierzchnia, położenie).
III. OPŁATY
Nie dotyczy.
IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA
1.Nabywanie nieruchomości od osób fizycznych w drodze umowy notarialnej:
-negocjacje z właścicielami nieruchomości,
-podjęcie uchwały przez radę o nabyciu nieruchomości,
-dostarczenie dokumentów do Notariusza,
-sporządzenie umowy notarialnej.
2.Nabywanie nieruchomości w drodze decyzji komunalizacyjnych:
-uregulowanie tytułu prawnego na rzecz Skarbu Państwa oraz urządzenie księgi wieczystej,
-zebranie stosownych dokumentów i przekazanie ich wraz z wnioskiem do Wojewody w celu wydania decyzji komunalizacyjnej,
3.Nabywanie nieruchomości zajętych pod drogi na podstawie przepisów ustawy Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną:
-wykonanie podziału nieruchomości w celu wydzielenia gruntu zajętego pod drogę publiczną,
- zebranie dokumentów potwierdzających istnienie drogi publicznej na dzień 31 grudnia 1998 r.,
- przekazanie dokumentów wraz z wnioskiem do Wojewody w celu wydania decyzji stwierdzającej,
że grunt stanowi własność gminy.
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Podejmowane czynności w celu uregulowania tytułu własności na rzecz gminy wymagają postępowań wyjaśniających i zebrania wielu dowodów, co powoduje że każda ze spraw załatwiana jest w innym terminie.
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
14 dni od decyzji Wojewody.
VII. INFORMACJE DODATKOWE
Podanie we wniosku numeru telefonu ułatwia załatwienie sprawy.
VIII.OSOBA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ ( ODPOWIEDZIALNY ZA PROCES)
Referat Rozwoju Gospodarczego - inspektor ds. mienia komunalnego i gospodarki gruntami
Maria Nawrocka, pokój nr 22, tel. (063) 2791783.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Maria Nawrocka |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Magdalena Marendziak |
Data wprowadzenia: | 2008-11-19 11:28:59 |
Opublikował: | Magdalena Marendziak |
Data publikacji: | 2008-11-19 11:31:12 |
Ostatnia zmiana: | 2015-10-02 12:12:43 |
Ilość wyświetleń: | 1801 |