
Zbywanie nieruchomości w drodze przetargu.
|
KARTA SPRAWY Urząd Gminy i Miasta Tuliszków, Plac Powstańców Styczniowych 1863r. 1 tel.: (063) 2793116, fax.: (063)2791770, e-mail: sekretariat@tuliszkow.pl | |
SYMBOL RRG.MKG.10/03 |
NAZWA PROCESU GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI NAZWA PROCESU ZBYWANIE NIERUCHOMOŚCI W DRODZE PRZETARGU |
DANE WEJŚCIOWE
PODSTAWA PRAWNA
. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603, ze zm.),
. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 207, poz. 2108),
. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.),
. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 ze zm.),
. Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2004 r. Nr 253 poz. 2532 ze zm.).
. Uchwała Nr XL/199/98 Rady Miejskiej w Tuliszkowie z dnia 13 lutego 1998 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia, ustanowienia odrębnej własności lokali, obciążania nieruchomości zabudowanych i nie zabudowanych, ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata, stosowania bonifikat o których mowa w ustawie o gospodarce nieruchomościami.
I. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Dokumenty przyjmowane są w pok. nr 22 w Urzędzie Gminy i Miasta Tuliszków, Plac Powstańców Styczniowych 1863 r. nr 1, 62-740 Tuliszków.
II. WYMAGANE DOKUMENTY
- dowód osobisty,
- dowód wniesienia wadium,
- pełnomocnictwo notarialne w przypadku gdy osoba ubiegająca się o nabycie nieruchomości nie może stawić się osobiście na przetargu,
- numer identyfikacji podatkowej nabywcy.
III. OPŁATY
Nie podlega opłacie skarbowej (art. 2 ust. 1 pkt 1 litera h ustawy o opłacie skarbowej).
IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA
Podstawowym warunkiem przeprowadzenia przetargu na zbycie nieruchomości jest jego prawidłowe ogłoszenie.
Ogłoszenie o przetargu wywiesza się w siedzibie właściwego urzędu , a ponadto informację o ogłoszeniu przetargu podaje się do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, a także na stronach internetowych urzędu.
1. Podjęcie uchwały przez Radę Miejską o sprzedaży nieruchomości.
2. Oszacowanie wartości nieruchomości przez rzeczoznawce majątkowego.
3. Podanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży na okres 21dni.
W wykazie nieruchomości zamieszcza się m.in. informację o terminie do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Termin złożenia wniosku dla tych osób nie może być krótszy niż 6 tygodni, licząc od dnia wywieszenia wykazu.
4. Podanie do publicznej wiadomości ogłoszenia o przetargu.
Ogłoszenie podaje się do publicznej wiadomości co najmniej na 30 dni przed wyznaczonym terminem przetargu.
W przypadku przetargu na zbycie nieruchomości, której cena wywoławcza jest wyższa niż równowartość 10.000 euro, ogłoszenie o przetargu zamieszcza się w prasie o zasięgu obejmującym co najmniej powiat, na terenie którego położona jest zbywana nieruchomość, ukazującej się nie rzadziej niż raz w tygodniu.
W przypadku przetargu na zbycie nieruchomości, której cena wywoławcza jest wyższa niż równowartość 100.000 euro, ogłoszenie o przetargu zamieszcza się, co najmniej na 2 miesiące przed wyznaczonym terminem przetargu, w prasie codziennej ogólnokrajowej. W przypadku nieruchomości, których cena wywoławcza jest wyższa niż równowartość 10.000.000 euro, ogłoszenie zamieszcza się co najmniej dwukrotnie w prasie codziennej ogólnokrajowej.
5. Ustalenie komisji przetargowej.
Przewodniczącego oraz członków komisji przetargowej, w składzie od 3 do 7 osób wyznacza właściwy organ.
6. Przeprowadzenie przetargu i sporządzenie protokółu z przeprowadzonego przetargu.
7. Podanie do publicznej wiadomości informacji o wyniku przetargu.
7. Dostarczenie Notariuszowi dokumentów do sporządzenia umowy notarialnej.
8. Zawiadomienie nabywcy nieruchomości o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.
8. Zawarcie aktu notarialnego.
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Terminy poszczególnych czynności przy sprzedaży nieruchomości określa ustawa o gospodarce nieruchomości oraz rozporządzenie o przeprowadzeniu przetargu.
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Sprzedaż nieruchomości wymaga zawarcia umowy w formie aktu notarialnego, rozstrzygnięcie nie następuje w formie decyzji.
Odwołanie nie przysługuje.
VII. INFORMACJE DODATKOWE
-Podanie numeru telefonu ułatwi kontakt z nabywcą nieruchomości.
VIII.OSOBA ZAŁATWIEJĄCA SPRAWĘ ( ODPOWIEDZIALNY ZA PROCES)
Maria Nawrocka, pokój nr 22, tel. (063) 2791783
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Maria Nawrocka |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Magdalena Marendziak |
Data wprowadzenia: | 2008-11-19 11:16:12 |
Opublikował: | Magdalena Marendziak |
Data publikacji: | 2008-11-19 11:31:12 |
Ostatnia zmiana: | 2015-10-07 14:55:28 |
Ilość wyświetleń: | 1767 |